Andro Kullerkupp
Andro Kullerkupp
Vertex Consultingu asutaja

Äriplaneerimise muutunud standard!

16. märts 2013

2007 aastal äriplaneerimisest raamatut kirjutades olin seisukohal, et mida põhjalikum on ettevalmistus, seda tõenäolisem on õnnestumine. Kuus aastat hiljem, olles kokku puutunud rohkem kui 100 erineva ettevõtte äriplaneerimisega, pean tõdema, et see mõtteviis on aegunud. Me elame ajastus, kus ei eristu ainult tooted ja teenused, vaid ka ärimudelid. Me ei saa võtta eeskujuks edulugusid, sest need… View Article

2007 aastal äriplaneerimisest raamatut kirjutades olin seisukohal, et mida põhjalikum on ettevalmistus, seda tõenäolisem on õnnestumine. Kuus aastat hiljem, olles kokku puutunud rohkem kui 100 erineva ettevõtte äriplaneerimisega, pean tõdema, et see mõtteviis on aegunud. Me elame ajastus, kus ei eristu ainult tooted ja teenused, vaid ka ärimudelid. Me ei saa võtta eeskujuks edulugusid, sest need juhtusid teisel ajal, teiste inimestega ja teistel asjaoludel.  Vajame julgust proovida ja katsetada uut lähenemist.

Ma olen alati pidanud ettevõtte missiooni tegelikult idee autori või eestvedaja motoks – vastates küsimusele „mille poolest see eriline on“?  Tehes ükskõik mida ja olgu selles valdkonnas ükskõik kui suur konkurents, on ikkagi võimalik seda teha erilisel moel. See ongi peamiste edulugude alus. Detailse äriplaneerimise asemel tasub pigem panustada sellele, kuidas oma ideed katsetada nii, et risk oleks talutav.

Suureks uuendusliku lähenemise piirajaks on  erinevate asutuste formaalsed nõudmised ettevõtjatele, kes taotlevad finantseerimist. Ma tean vaid üksikuid ettevõtjaid, kes on näiteks toetuse taotlemiseks tehtud äriplaani kasutanud hiljem juhtimisvahendina oma ettevõttes. Milleks peaks siis nõudma ettevõtjatel oma aja ja raha investeerimist sinna mis tegelikult mitte kellelgi vajalik pole? Kui pangale esitatud äriplaan sisuliselt ei tööta, siis ei anna ka selle 50-lehelise dokumendi olemasolu midagi juurde.

Igasugune mõttetus tuleks kiiremas korras ära lõpetada. Finantsasutused võiksid võtta eeskuju kaasaegsetelt erainvestoritelt, kes tahavad kuulda plaanidest lühidalt ja konkreetselt. Äriplaan peab mahtuma ühele lehele.

Äriplaan ühel lehel

Lähtudes eelkirjeldatust olen võtnud personaalse missiooni muuta majanduskeskkonna erinevate osapoolte iganenud mõttemudelit. Aitan mõista ja rakendada kaasaegset äriplaneerimise mudelit, mis lähtub põhimõttest, et äriplaan mahub ühele lehele ja on tõhus nii koostamisel kui ka kasutamisel. Siin muutub minu roll konsultandina üsna tähtsaks. Äriplaan ühel lehel võib kõlada lihtsalt, kuid parima tulemuse annab metoodiliselt korraldatud mõtlemine. Annan ka nõu kuidas oma plaani esitleda partneritele, töötajatele, klientidele, investoritele jt. Pakutav lahendus on rakendatav nii uue idee testimiseks kui ka kavandamiseks ning see on tõhus viis olemasolevale ärimudelile väljakutse esitamiseks. Selleteemalised mõttetalgud sobivad ideaalselt ka personali ergutamiseks ja motiveerimiseks.

Kutsuge mind julgelt külla

Olenemata ideest või äri suurusest tasub minuga ühendust võtta. Saame üsna kiiresti selgeks kas ma saan teile abiks olla. Kui ei, siis läheme oma teed, kui jah siis teretulemast klubisse kus keskendutakse olulisele ja väärtustatakse aega.

Liitu uudiskirjaga:
Meie kvartaalne uudiskiri sisaldab äriarenduse ja innovatsiooniga seotud näpunäiteid, turutrende ning kasulikke nõuandeid juhtimises.