Blog

Hoiame teid kursis uusimate juhtimistrendidega ja juhime tähelepanu sageli esinevatele probleemidele organisatsioonides.



Organisatsioonikultuuri küsimused on kasvava tähtsusega

23. nov. 2004

Ühel päeval astusin sisse ühte firmasse kus inimesed ei vaevunud teretamagi ja tundusid olevat hirmunud võõrast inimest nähes samal ajal puurivate pilkudega mind distantsilt hinnates. Tekkis küllaltki ebameeldiv ja tõrjutud tunne. Sellises ettevõttes ei tunne inimesed ennast oodatuna.Kui inimeste käest küsida, milline organisatsioonikultuur on teie ettevõttes siis tegelikult 70% juhtudest ei tea täpselt, mida organisatsioonikultuur hõlmab ning nende vastus on väga laialivalguv ja keskendub ainult väiksele osale organisatsioonikultuuri aspektidest.

Loe edasi

Juht peab oskama kriitikat vastu võtta

15. nov. 2004

Paljudes, eriti just väiksemates „kambakultuuriga“ ettevõtetes, välditakse kriitikat teiste, eriti just ülemuste, otsuste või ettepanekute suunal, kuna kõik on nö. sõbrad. Esmapilgul võib see tunduda tore ja arvatakse, et meeskond on monoliitne, kuid see pilt võib olla petlik.

Loe edasi

Erinevad inimtüübid tasakaalustavad kollektiivi

11. okt. 2004

Kujutlege, et olete väikses paadis ja kõik istuvad ühes servas. Sellist paati on äärmiselt raske juhtida ning sellel on oht kergesti ümber minna. Et vältida sellist olukorda võiks hankida oma meeskonda inimesi, kes on oma isiksuse tüübilt erinevad olemasolevatest inimestest. Seda lahendust on suhteliselt keeruline ellu viia, kuid värbamisel tasuks paluda professionaalsete konsultatsioonifirmade abi, kes viivad läbi personaalsed uuringud iga olemasoleva isiku kohta ning tuvastavad puuduvad lülid tasakaalustatud meeskonna loomiseks.

Loe edasi

Kuidas müüa oma firmat?

6. okt. 2004

Alljärgnevalt annan soovitusi firma müügiprotsessi läbiviimiseks, oma firma müümise näitel ja hiljem saadud kogemustest, aidates teisi. Asutasin oma reklaamifirma 1995 aastal eesmärgiga pakkuda kujunduse ja trükivahenduse teenuseid. Paari aasta pärast kujunes minu firma põhitegevusalaks reklaamivahendus ühissõidukitele ning aastaks 2001 olime ainuke firma, kes suutis pakkuda reklaamipindu ühissõidukitel üle Eesti.

Loe edasi

Tegevuse planeerimisest

27. sept. 2004

Kätte hakkab jõudma viimane kvartal, mille vältel on vaja hakata taas planeerima äritegevust järgmiseks majandusaastaks. Olen kokku puutunud kahte tüüpi arvamustega äri- ja strateegilise planeerimise osas. Ühed arvavad, et pikaajaline äriplaneerimine on mõttetu tegevus kuna tegevust mõjutavad tegurid muutuvad kiiresti ja ootamatust suunast. Teised jällegi arvavad, et pikaajaline äriplaneerimine on vajalik, et määratleda sihtkoht kuhu soovitakse jõuda ning teekond kuidas sinna jõuda. See grupp ettevõtjaid suhtuvad välistegurite muutusesse kui ajutistesse tõketesse teekonnal, mille lahendamisel siirdutakse tagasi varem seatud rajale.

Loe edasi