David Rees
David Rees
Consultant

Eesti vajab eri kultuuridest teadlikke ekspordijuhte

30. märts 2011

Pikaajalist edu ei ole ühelgi välisturul võimalik saavutada ilma kohalikku kultuurikonteksti mõistmata. See kehtib sõltumata sellest, kas eksportöör on pärit Eestist või mujalt. Ühegi riigi majandus ei pääse üleilmastumise mõjudest. Seejuures pole vahet, kas tegemist on tootmise, teenusepakkumise, kaubanduse või avaliku sektoriga – globaliseerumine mõjutab kõiki neid valdkondi. Sarnaselt teistele maadele ei saa ka Eesti loota vaid koduturgudele, et tagada oma heaolu.

Ekspordi ja rahvusvahelistumise ärijuhid mängivad selles protsessis võtmerolli. Just nemad hoiavad ja arendavad tänu oma oskustele suhteid välismaiste klientidega, kes tagavad Eesti ettevõtetele head majandustulemused. Kuid edu ei ole võimalik saavutada ilma sobilike turundus- ja müügivõteteta, aga nendega peab kaasnema esmaklassiline suhtlus kliendiga.

Isegi, kui värvata välisriikidest partnereid, müügispetsialiste, turundajaid või klienditeenindajaid, peavad Eesti ettevõtete tippjuhid siiski arvestama kultuuriliste eripäradega. Erinevate kultuuriruumide tundmine aitab paremini mõista kohalikelt inimestelt tulnud soovitusi ja ettepanekuid, mis võivad olulisel määral mõjutada ettevõtte edu erinevatel välisturgudel. Samuti on multikultuursete meeskondade juhtimisel kriitilise tähtsusega nii isikute päritolust kui ka konkreetse sihtriigi kultuurist tulenevate eripäradega arvestamine.



Kohalikud partnerid ja spetsialistid võivad Eesti ettevõtteid aidata klientidele lähemale, kuid tundmata kohalikku kultuurikonteksti võib kogu pingutus muutuda olematuks. Isegi kui jõutakse kokkulepete ja tehinguteni, võib liigsete kultuurierinevuste tõttu jääda koostöö siiski lühiajaliseks.

Oluline on toetada klienti kogu tema väärtusahela lõikes. See eeldab põhjalikku arusaamist, kuidas äri sel konkreetsel turul aetakse ehk ärikultuuri mõistmist. Neid teadmisi saab oma äri hüvanguks kasutada tänu kultuuridevaheliste suhete juhtimisoskustele.



David Rees

Avaldatud Äripäevas 29.03.2011

Liitu uudiskirjaga:
Meie kvartaalne uudiskiri sisaldab äriarenduse ja innovatsiooniga seotud näpunäiteid, turutrende ning kasulikke nõuandeid juhtimises.