Blog

Hoiame teid kursis uusimate juhtimistrendidega ja juhime tähelepanu sageli esinevatele probleemidele organisatsioonides.



Hindamine toimub 20 kategooria lõikes

Uus sõna juhtimises “FAP”

24. apr. 2016

Oleme juba üle kuueteistkümne aasta teostanud ettevõtete analüüsi ja aidanud neid planeerimisel. Rohkem kui 200 ettevõtte analüüsi põhjal oleme loonud täiesti omanäolise mudeli nimega FAP (funktsionaalne arenguplaan). See mudel võimaldab ettevõtjal iseseisvalt teostada oma ettevõtte analüüsi ja saada üsna kiiresti visuaalne ülevaade firma hetkeseisust. Me oleme mudelit luues lähtunud põhimõttest, et juht ei peaks kutsuma konsultanti oma firma hetkeseisu hindamiseks. Seega töötab see ideaalselt eneseanalüüsi mudelina, kuid oleme saanud korduvalt tagasisidet, et erapooletu eksperdi poolt tehtud analüüs pakub üllatavaid leide ja mis kõige olulisem, soovitusi riskide maandamiseks ja arendustegevusteks.

Loe edasi

Arendustegevuste projektijuhtimine tasub tellida väljast

Kas tasub kõike ise teha?

28. dets. 2015

Väikeettevõtjad ütlevad, et valik, kas teenuseid sisse osta või pigem ise ära teha, taandub pea eranditult rahale. Teenuste sisse ostmise kaalumisel tasub hinnata, kas ise pusimise puhul tekkida võivad kulud kaaluvad üle delegeerimiseks kuluva summa.

Loe edasi

Teadmatus tekitab hirmu, mis on ka üks olulisematest ettevõtlusega alustamise barjääridest

Suurimaks ettevõtluse piirajaks on hirm teadmatuse ees

20. okt. 2015

Ettevõtlusega alustamist takistavad eeskätt hirm teadmatuse ees, algkapitali puudumine ja ebakindlus finantsplaneerimises. SEB Panga hiljuti avaldatud Balti riikide uuringu kohaselt on huvi ettevõtluse vastu raugemas. See on üllatav, sest minu koolitustel on viimase aasta jooksul osalenud üle 500 inimese, kes on äsja alustanud ettevõtlusega või plaanivad seda lähiajal teha. Neil kõigil on selge tahe ette võtta.

Loe edasi

Disain peab lähtuma turust, mitte aga ettevõtte ressurssidest, võimekusest ja harjumustest

Disainmõtlemine algab juhist

7. sept. 2015

Disain ei seisne toodetava asja ilusaks tegemises. Esteetiliselt ja funktsionaalselt nauditav asi on disainmõtlemise rakendamise summa kõikides firma protsessides. Eesti juhid pole harjunud disainereid oma toote ja teenuse arendusse kaasama. Enamik puutuvad kokku graafiliste disaineriga logo või visiitkaarte tellides, kuid sisuliselt oma ärisse disainereid ei kaasata. Disainerit peetakse eeskätt kuluks, mitte aga tootearenduseks, andmata endale aru, et disaineri panuse eest on tarbija nõus ka rohkem maksma.

Loe edasi

Juhtimisülesanne edasijõudnutele

2. juuli 2015

Lahendame üheskoos juhtimisülesande! Oled mööblitootmisettevõtte omanik ja juht. Sinu firma on tegutsenud juba üle 15 aasta ja firma toodang läheb 100% ekspordiks. Kõik tundub imehästi olevat. Probleemiks on aga see, et sul on 1 suur klient (edasimüüja) Saksamaal ja üks samasugune Inglismaal. Sinu firma toodab neile allhankena mööblit mida nad müüvad oma brändi alt. Viimastel aastatel on need kliendid hakanud kõvasti survet avaldama hindadele. Sul ei jää muud üle kui survele alluda, sest sa ei saa lubada endale kummagi kliendi kaotamist. Hetkel töötad juba kasumimarginaaliga 4-6%. Järele on jäänud vaid “töörõõm” ja püsimajäämine on ohus, sest hinnasurve jätkub.

Loe edasi